Monday, May 19, 2008

MAJLIS KESYUKURAN PENGHARGAAN BAGI MURID DAN SEKOLAH CEMERLANG DALAM PEPERIKSAAN PSR SENEGARA KALI KE 3



Majlis kesyukuran dan penghargaan bagi pelajar dan sekolah cemerlang dalam Peperiksaan Sekolah Rendah (PSR) senegara bagi tahun 2007 diadakan pada 22 Muharram 1429H bersamaan 31hb Januari 2008M di Pusat Persidangan Antarabangsa (ICC) Berakas yang dianjurkan oleh Bahagian Pendidikan Rendah, Jabatan Sekolah-sekolah buat kali ke 3.

Majlis pada tahun ini dikendalikan atas usahasama Jawatankuasa guru besar dan penolong guru besar Sekolah-sekolah rendah kerajaan senegara.

Objektif majlis ini antara lain bertujuan untuk memberi penghargaan kepada semua sekolah yang berjaya memperolehi 5 ‘A’ dalam peperiksaan PSR, memberi penghargaan kepada semua sekolah yang telah menunjukkan kejayaan yang cemerlang dalam peperiksaan PSR 2007, memberi inisiatif dan motivasi kepada pelajar-pelajar secara keseluruhannya dan juga bagi menyatukan inisiatif dan usahasama Jawatankuasa guru besar dan penolong guru besar sekolah rendah kerajaan senegara.

Penerima hadiah dan sijikl bagi pelajar cemerlang mendapat 5 ‘A’ adalah seramai 148 orang pelajar, sebanyak 16 buah sekolah menerima penghargaan lulus %, 54 buah sekolah berjaya mencapai sasaran kebangsaaan (80%), 26 buah sekolah cemerlang bagi setiap kawasan.
Oleh Cikgu Ukoi Bin Anam

0 comments: